Spørgsmål og svar til køb af FDM Oplevelser.

Her får du en række gode råd samt svar på dine spørgsmål omkring køb, fortrydelse, mm. af FDM Oplevelser.

Du kan selv gøre noget for at gøre dit køb så hurtigt og smidigt som muligt - også når du skal købe billetter til de store og meget populære arrangementer. Her er en række gode råd om køb af billetter hos FDM.

Hav kun et vindue åbent i din internetbrowser
Flere åbne browservinduer samtidigt får dig ikke længere frem i køen. Det belaster systemet unødigt og giver et forkert billede af, hvor mange købere, der står i kø. Det går i sidste ende ud over dig selv.


Klik kun en gang på hver knap

Vis tålmodighed. Når der er belastning på systemet, bliver svartiderne længere end normalt. Det hjælper ikke at klikke flere gange på den samme knap. Du risikerer at afbryde det køb, du er i gang med.

 

Brug aldrig browserens tilbage/back knap

Du risikerer at afbryde dit køb.

 

Vær ikke kræsen med dine pladser

Accepter de pladser, du først har valgt eller fået tildelt. Hvis du klikker på "nej tak" for at gå tilbage og se efter bedre pladser, risikerer du, at andre købere i mellemtiden har fået pladserne - især når der er stor belastning på systemet.

 

Vær nøjagtig, når du indtaster oplysninger

Det er vigtigt, at du indtaster de rigtige oplysninger om dit betalingskort og din e-mail-adresse. Taster du forkert, vil betalingen blive afvist, og dit køb vil i værste fald blive afbrudt.

 

Om din onlinekvittering

Dit køb er ikke gennemført, før du har set skærmbilledet med din kvittering. Hvis du ikke ser dette skærmbillede, er dit køb ikke gennemført.

 

Om din kvittering pr. e-mail

Din kvittering sendes også til dig på den e-mail-adresse, du har opgivet. Kvitteringer udsendes i den rækkefølge, købene er gennemført. I perioder med høj belastning kan der derfor gå nogen tid før e-mailen med din kvittering når frem.

 

Om konkrete problemer med online køb

Hvis du har oplevet et specifikt problem i forbindelse med dit køb, kan du sende en e-mail til os på oplevelser@fdm.dk. Det er en god idé at vedlægge et skærmbillede af den side, hvor du mener, problemet opstod. Vi besvarer konkrete e-mails så hurtigt som muligt, men vi beder dig have tålmodighed. Vi har ikke mulighed for at undersøge konkrete problemer og svare straks i de perioder, hvor der er stor belastning.

 

Vær en god billetkøber

  • Tænk på alle de andre, der ligesom du vil købe billetter. Vis at du er en god billetkøber - både under og efter købet

  • Køb ikke flere billetter end du skal bruge

  • Bliver du forhindret i at bruge din billet, så sælg den til pålydende pris

  • Køb aldrig billetter gennem uautoriserede salgssteder. Du risikerer at blive snydt med en falsk/ugyldig billet. Hvis du køber billetter på "det sorte marked", er du med til at støtte billethajerne

Jeg skal ikke bruge mine billetter alligevel. Kan jeg få pengene tilbage?

Nej, køb af billetter er ikke omfattet af nogen returret. Du kan derfor ikke få dine penge refunderet.

Hvis du bliver forhindret i at komme til et arrangement, kan FDM ikke hjælpe dig. Billetter refunderes kun, hvis et arrangement bliver aflyst. Dansk lovgivning giver ikke returret af billetter. Det er lovligt at videresælge billetter såfremt de ikke sælges til mere end det du har givet for dem.

 

Kan jeg bestille billetter via e-mail?

Det er ikke muligt at foretage køb af billetter via e-mail. Du kan købe dine billetter hos FDM Oplevelser

 

Arrangementet er aflyst, hvordan får jeg refunderet mine billetter?

Har du købt billetter med betalingskort via FDM Event sker refundering helt af sig selv indenfor 14 dage. Dog kan der gå op til 28 bankdage, hvis du har anvendt MasterCard ved købet. Pengene bliver indbetalt på det kort du har anvendt til billetkøbet. Har du skiftet bank siden billetkøbet, skal du oplyse dette til FDM Oplevelser og vi vil refundere pengene til din nye konto i stedet.

 

Jeg kan ikke læse og/eller printe de billetter som jeg modtog på mail fra FDM?

  • Sørg for at du har den seneste version af Adobe Acrobat Reader installeret. Hvis du ikke har det kan du hente den her.

  • Åbn den e-mail du har modtaget. Klik på "Kvitteringslink" som findes øverst i mailen.

  • Nu åbner sig et vindue med din onlinekvittering. Klik på linket ”tryk her” for at udskrive dine billetter igen.

  • Vælg "Åbn". Nu åbner sig yderligere et nyt vindue hvor du kan se dine billetter.

  • Udskriv billetterne enten fra "Filer" eller printer-ikonet.